27 Eylül 2008 Cumartesi

tao te ching - yolun ve erdemin kitabı

akıllı olmaktan vazgeç,tasa edecek bir şeyin kalmasın.
evetle hayır arasında ne fark var?
iyiyle kötüyü ayıran uzaklık ne kadar?
genellikle herkes bir ziyafette gibi
ya da bahar günü bir kuleye çıkacakmışçasına mutlu
yanlız ben daha gülmesini öğrenememiş
bir bebek gibi sakin ve hareketsizim.
gidecek evi olmayan biri gibi kaybolmuşum,
herkeste yeterinden fazlası var.
yanlız ben yokluk içindeyim.
benimki bir budala kafası.o kadar boş...
basit insanlar ne kadar akıllı!
onlar değerliyi değersizden ayırıyorlar
yanlız ben ayıramıyorum.
herkesin bir amacı var,
yanlız beceriksiz ve aptal olan benim.
ben ötekilerden farklıyım.
yanlız ben tao'dan destek aramaya
değer veriyorum.

(mo vi.yy - tao-te-ching / zen budizmi s.44)

Hiç yorum yok: