12 Aralık 2009 Cumartesi

Tanrıyla Konuşmalar

Beni özene bezene yaratan kim? Sen!
Ne yapacağımı da yazmışsın önceden.
Demek günah işleten de sensin bana:
Öyleyse nedir o cennet, o cehennem?

--------
Bilir misin, yüceler yücesi Tanrı,
Şarap ne zaman coşturur içenleri?
Pazar, Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe
Bir de Cuma, Cumartesi günleri.
--------
Felek, ne denli cömert, aşağılık insanlara!
Han, hamam, dolap, değirmen, hep onlara!
Kendini satmayan adama ekmek yok:
Sen gel de yuh çekme böylesi dünyaya!
---------
''Yapma'' diyorsun; yapmamak elimde mi?
Sen ''al'' demişsin; nasıl çekerim elimi?
''Hem yap, hem yapma'' demek seninki bana
İnsaf: Kadeh devrilir de, dolu kalır mı?
---------
Öldürmek de yaşatmak da senin işin;
Bu dünyayı gönlünce düzenleyen sensin.
Ben kötüyüm diyelim, kimde kabahat?

Beni böyle yaratan, sen değil misin?
---------
Kim görmüş o cenneti, o cehennemi?
Kim gitmiş de getirmiş haberini?
Kimselerin bilmediği bir dünya,
Özlenmeye, korkulmaya değer mi?
---------
Yerleri yapmış, gökleri kurmuşsun ama,
Sensin, bunca gönülleri yakıp yıkan da
Ne kızıl dudakları, ne alın saçları,
Atmışsın, süprünüler gibi kara toprağa.
--------
Ben, ne camiye yararım, ne havraya!
Bir başka hamur benimki, başka maya.
Yoksul, gavur, çirkin, orospu gibiyim:
Ne din umurumda, ne cennet, ne dünya!
--------
Biz aşka tapanlarız, müslüman değil;
Cılız karıncalarız, Süleyman değil;
Biz eskiler giyen benzi soluklarız:
Pazarda sırma satan bezirgan değil.
--------
Bir put demiş ki; kendine tapana:
''Bilir misin, niçin taparsın bana?
Sen kendi güzelliğine vurgunsun:
Ben ayna tutar gibiyim sana!''
--------
Sensiz camide, namazda işim ne?
Seninle buluşma yerim meyhane.
Benim sevmem de böyle, yüce Tanrı:
İstersen, kaldır at cehennemine!...
--------
Gökleri yarıp darmadağın ettiğin gün,
Pırıl pırıl yıldızları kararttığın gün,
Sen sorguya çekmeden, ben soracağım sana:
''Ey Tanrı, hangi günahım için beni öldürdün?''
-------
Ah, Tanrı dünyayı yeniden yarataydı
Yaratırken de ben, yanında tutaydı;
Derdim: ''Ya benim adımı sil defterinden,
Ya da benim dilediğimce yarat dünyayı.''
--------
Benim yasam; artık şarap, çalgı, eğlenti;
Dinim dinsizlik, bıraktım her ibadeti;
Nişanlım dünyaya: '' Ne çeyiz istersin?'' dedim
''Çeyizim, senin gamsız yüreğindir.'' dedi.
--------
Kim senin yasalarını çiğnemedi ki, söyle;
Günahsız bir ömrün tadı nedir ki, söyle;
Yaptığım kötülüğü kötülükle ödetirsen,
Seninle benim aramda, ne fark kalır ki, söyle!
--------
Nerdesin? Sana baş kaldırmışım işte;
Karanlık içindeyim, ışığın nerde?
Cenneti ibadetle kazanacaksam
Senin ne cömertliğin kalır bu işte?
---------
Dünya dediğin, bir bakışımızdır bizim;
Ceyhun nehri, kanlı gözyaşımızdır bizim;
Cehennem, boşuna dert çektiğimiz günler,
Cennetse, gün ettiğimiz günlerdir bizim.

Ömer Hayyam

Hiç yorum yok: